Model

wtorek, 9 czerwca 2015

„Poznajemy uroki Roztocza”

Uczniowie naszej szkoły 28 maja wzięli udział w wycieczce krajoznawczo – turystycznej po Roztoczu Wschodnim.  Głównym celem wycieczki było zdobywanie wiedzy o środowisku regionalnym, promowanie aktywnego wypoczynku oraz integracja zespołów klasowych. Wyjechaliśmy sprzed szkoły, mijając po drodze Rezerwat Przyrody „Czartowe Pole”, cmentarz wojenny w Błudku, Pałac Łosiów w Narolu aż dotarliśmy do Huty Lubyckiej. Stąd wędrowaliśmy pieszo ok. 8 km w kierunku Monastyrza, zaliczając najwyższy szczyt Roztocza Wschodniego - Długi Goraj o wysokości ok.390 m n.p.m. Na trasie zwiedziliśmy bunkry Linii Mołotowa z okresu II wojny światowej, ruiny dawnego klasztoru Bazylianów, miejsce po pustelni św. Brata Alberta. Następnie pojechaliśmy do Radruża, gdzie zwiedzaliśmy Zespół Cerkiewno-Obronny z  najstarszą cerkwią  grekokatolicką w Polsce, wpisaną na listę zabytków dziedzictwa międzynarodowego UNESCO oraz cmentarze przycerkiewne i drewnianą dzwonnicę. W drodze na przejście graniczne, wstąpiliśmy do Horyńca, odwiedziliśmy uzdrowisko  i pijalnię wód zdrowotnych. Po zasłużonym odpoczynku dotarliśmy do Hrebennego, gdzie zwiedzaliśmy przejście graniczne Polska – Ukraina, które jest także wschodnim przejściem granicznym Unii Europejskiej. Pracownik Straży Granicznej udzielał uczniom szczegółowych informacji dotyczących zasad przekraczania granicy. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Siedlisk – ostatniego punktu naszego programu. Tutaj zwiedziliśmy Muzeum Skamieniałych Drzew z ciekawą ekspozycją, związaną z historią tego regionu oraz dwie kapliczki „na wodzie” (św. Floriana przy kościele oraz na jednym ze źródeł Prutnika uznanych za pomniki przyrody), cerkiew św. Mikołaja ze starą dzwonnicą. Na zakończenie wszyscy uczestnicy wycieczki spotkali się przy ognisku, aby przed powrotem do domu posilić się pieczonymi kiełbaskami i podzielić się swoimi wrażeniami. Bogaty program wycieczki przyczynił się do spędzenia czasu przyjemnie i ciekawie, a także wpłynął na poszerzenie wiedzy uczniów o naszym wspaniałym Roztoczu.